top of page

Jak komunikovat s mužem, aby vám rozuměl: 6 zásad, které musí znát každá žena

Komunikací ke zdraví

Kolik z nás si v honbě za zdravím a dlouhověkostí kupuje spoustu doplňků stravy a snaží se jíst racionálně? Ale kolik z nás investuje stejné množství času a prostředků do udržování kvalitních vztahů?


Podle jedné z nejdéle trvajících světových studií je míra spokojených vztahů lepším ukazatelem zdraví než hladina cholesterolu. Z toho vyplývá, že nezáleží jen na našich genech, stravě nebo duševním zdraví – pokud nejsme ve vztazích spokojeni, může to později negativně ovlivnit nejen naše štěstí, ale překvapivě i naše zdraví.


Vztahů, které v životě navazujeme, je hodně – od komunity, ve které pracujeme, až po přátele a rodinu. V tomto článku se však budeme zabývat tím, jak zlepšit komunikaci v partnerském vztahu nebo s muži obecně.




Do konce prodeje webináře zbývá:


Šťastný vztah je o správné komunikaci

Jak tedy dosáhnout naplněného života a štěstí ve vztazích?


Odpovědí je přímá komunikace.


V partnerských vztazích existují dva základní typy komunikace:


1. Běžná komunikace

  • Pravidelná a rutinní komunikace, která probíhá každý den.

  • Zahrnuje sdílení informací o našich dnech, projevování zájmu o partnera a vzájemné poznávání se.

  • Jedná se o neformální rozhovory, které se týkají světa kolem nás a událostí. 2. Komunikace o našich potřebách

  • Zahrnuje vyjadřování našich potřeb, obav, pocitů a přání.

  • Má významný vliv na formování našeho vztahu.

  • Neschopnost vhodně sdělit své potřeby je nejčastějším zdrojem konfliktů.

  • Je důležité nejen mluvit o svých potřebách, ale také umět tyto potřeby vyjádřit a sdělit způsobem, který zajistí porozumění a vzájemnou podporu.



Efektivní komunikace při hledání partnera

Otevřená a upřímná komunikace o našich potřebách je zásadní už při samotném procesu hledání a výběru životního partnera. Dokáže nám ušetřit spoustu času, energie a zklamání v lásce.


Pamatuji si na svou dávnou kamarádku, která urputně hledala partnera na online seznamkách. Divila se, že všichni muži, kteří ji pozvali na schůzku, mají zájem jen o krátkodobé potěšení.


Teprve po několika letech mi svůj profil ukázala a já se zeptala: "A proč nemáš v profilu napsáno, že hledáš dlouhodobého partnera, se kterým bys ráda založila rodinu?"


Ze strachu, že o dlouhodobý vztah muži v Praze a okolí mít zájem nebudou, měla ve svém profilu jen velmi obecný popis, že hledá "parťáka do svého života". Takovým randěním ztratila více než 10let!


Jiná moje kamarádka po svém rozvodu naopak při každém náhodném setkání se zajímavým mužem rovnou pronesla: "Já jsem k mání a hledám někoho, jako jsi ty."


Po několika odmítnutích byla do roka svatba s tím pravým, který na její odvážnou komunikaci odvětil: "Vážně? Nikdy bych neřekl, že jsi single, můžu tě tedy pozvat na večeři?" A bylo.


Jak komunikovat s muži

Milé ženy, srovnejme si jednou provždy základy komunikace s muži:


Buďte přímočará


Dost bylo kliček, náznaků a nápověd. Řekněte přímo, že něco chcete, jak, kdy a proč. Zahajte konverzaci jasně a přímo. Pokud je pro vás něco důležité, není důvod se za to stydět.


Často komunikujeme potřeby takto přímo až během hádky, kdy se v nás nahromadí frustrace a my vybuchneme – bohužel v té době už se konverzace nese v negativním, nebo až agresivním duchu. Nenechte to dojít tak daleko, a řekněte to s klidem v době, kdy je atmosféra uvolněná.


Příklad

ŠPATNĚ: Tady je to malý, zakopáváme o sebe, s miminkem se tu vůbec nevejdeme.

(tohle je jenom stěžováni si)

SPRÁVNĚ: Chtěla bych mít větší byt. Alespoň 3KK.



Říkejte to, co chcete říct


S vaší kámoškou si možná rozumíte i beze slov, od muže radši ale nečekejte, že vám bude číst myšlenky, a už vůbec mu to nevyčítejte.


Do této kategorie spadá taky pasivní agrese (například když chcete partnera potrestat mlčením), která je výsledkem vyhýbání se konfrontaci. Právě přímou, ale vždy klidnou a včas zahájenou komunikací však můžeme účinně předcházet konfliktům.


Příklad

ŠPATNĚ: Víš, jak máme ve sklepě ty dekorace? Chtěla bych je odpoledne rozvěsit po bytě, ale je to těžký. To zas bude práce.

(zde říkáme svůj záměr, ale ne, že potřebujeme jeho pomoc)

SPRÁVNĚ: Potřebuji, abys mi odpoledne až přijdeš z práce pomohl vynosit věci ze sklepa nahoru.


Přímost je sexy


Vědět, co chceme a nebát se to říct nahlas, je známkou sebedůvěry. A co je přitažlivější, než sebevědomá žena?


Navíc, kdo ví, jestli se nebojíte své přání vyslovit zcela zbytečně? Dokud svůj postoj nevyjádříte, nikdy se nedozvíte, co si o něm váš muž skutečně myslí. Možná mu to vůbec nebude vadit!


Příklad

ŠPATNĚ: Noooo... tak jasně, jedno dítě... a pak uvidíme... asi ze začátku normálně tady v bytě, nechci moc tlačit...

(strach nás brzdí se projevit a postavit za to, co je pro nás důležité, což stejně bude vést k vlastní nespokojenosti).

SPRÁVNĚ: Chtěla bych 2 děti. Chtěla bych je vychovávat za městem v domě se zahradou.


Mluvte jeho řečí


Dámy, začněme muže poslouchat a naučme se jejich žargonu!


Je to naprosto normální, když se v technických věcech nevyznáte – koneckonců ani muži našemu ženskému světu příliš nerozumějí. Určitě však ocení, když se budete zajímat i o jeho sféru zájmu a naučíte se rozlišovat alespoň základní pojmy, které běžně zmiňuje.


Nejenže se prohloubí váš vztah, ale budete moci i vhodně reagovat. Také byste nechtěla, aby si váš muž spletl datum pedikúry s datem manikúry, a tím došlo k nedorozumění.


Příklad

ŠPATNĚ: Netuším, co tam pořád děláte... releasy, bodyshopy, hackatony... netuším, která bije.

SPRÁVNĚ: Miláčku, jak máš příští týden ten "release", tak já vezmu děti na výlet, ať máš klid.


Ironie je k ničemu


Ironie a sarkasmus nejenže zastírají skutečný význam slov, ale z hlediska komunikace nepřinášejí do dialogu nic konstruktivního. Existuje také riziko, že lehce mířená poznámka druhého urazí a bude zdrojem hádky.


Ironie je nebezpečná také proto, že může vést k vyvolání zmatku - např. pokud druhá osoba vezme uštěpačnou poznámku doslova.


Proto se naučme klást čisté otázky – bez ironie. Tedy takové, které jsou neutrální povahy, bez skrytého útoku.


Příklad

ŠPATNĚ: Nic neříkáš... Tyhle šaty se ti na mně určitě nelíbí, viď...? Nebo jsi nechal oči na dovolené?

SPRÁVNĚ: Líbí se ti tyhle šaty? Líbí se ti na mně?



Jak komunikovat negativní pocity


Při komunikaci našich negativních pocitů namísto výčitek využijme vzorec XYZ.


Vzorec XYZ je souvětí složené ze 3 částí:


X = Když ty (muži) děláš tohle

Y = pak já cítím tohle

Z = utvrzení v tom, co je pro mé nejvyšší dobro, tj. jasně potvrdím to, co chci, ať se děje.


Příklady

ŠPATNĚ: Se nediv, že jsem odměřená, když jedu 180 km/h a ty mi do toho voláš.

SPRÁVNĚ: Když mi voláš do auta (x), nedokážu se soustředit (y), prosím tě, volejme si, až budu na místě (z).


ŠPATNĚ: "Čumáčku" fakt nesnáším.

SPRÁVNĚ: Když mi říkáš čumáčku (x), cítím se trapně (y), prosím říkej mi jinak (z).


ŠPATNĚ: Díky za dnešek.

SPRÁVNĚ: Když jsi vzal děti na hřiště a nechal mě spát (x), cítila jsem se opravdu opečovaná (y), takhle se chci cítit pravidelně (z).


ŠPATNĚ: Hlaď mě, ať usnu.

SPRÁVNĚ: Když mě před spaním pohladíš po vlasech (x), cítím se v bezpečí a milovaná (y), děkuji, že mi tento pocit dáváš (z).


Komunikace podle energetického typu


Zásady, které jsme dosud probrali, fungují pro každého muže bez rozdílu.


Nicméně pokud chceme jít v komunikaci hlouběji, můžeme komunikaci přizpůsobit typu energie.


Podle mé Teorie 4 energií rozlišujeme v každém (nehledě na pohlaví) 4 typy energie – Stratéga, Bojovníka, Pečovatele a Společníka.


Jsou v nás přítomny v různém poměru a obvykle jedna z nich přirozeně převažuje (tzv. zdrojová energie).


Úvod do Teorie 4 energií



Stratég (element vody)



Energie, která je velmi chytrá, hloubavá, vynalézavá, neustále hledá řešení a inovuje aktuální stav. Tato energie nás nutí vypadat a jednat „chytře“. Chceme být respektovaní a znalí svého oboru.


V této energii se skvěle vytvářejí plány a strategie, diskutuje se nad inovacemi, hodnotí se detail a hloubka.


Tato modrá a paradoxně „suchá“ energie je štiplavá a studená. Stejně tak se chováme i my sami, pokud v nás energie stratéga převládá. Lidé s touto energií vysílají jasnou zprávu: „Já tomu rozumím.“


Jak komunikovat se Stratégem

  • Touží po čisté a smysluplné komunikaci

  • Potřebuje vědět fakta, záměr a detaily

  • Připravte si přesné info a tvrdá data (žádné "myslím", "nejspíš", "ještě se zeptám")

  • Příklad: Miláčku, víš, já se opravdu chci posunout, zapracovat na sobě a rozšířit si své znalosti. Našla jsem si kurz, který má výborné reference, prošla jsem si přesně náplň i harmonogram a zjistila, že je opravdu ušitý přesně pro mě. Přála bych si jej od tebe k narozeninám.


Bojovník (element ohně)



Energie, která je rychlá, spalující, přímá a bouřlivá. Je v ní síla, které nedokáže nikdo konkurovat. Je to energie, která nás pohání vpřed, nezávisle na tom, zda jsme připraveni či nikoliv.


Spalující, rozhodná a tvrdá energie, která má své skvělé uplatnění, když je potřeba rychlého rozhodování, řešení, strhnutí davu k aktivitě, vyjasnění cíle a „vyběhnutí“ na trať. Tato energie může být velmi přínosná a stejně tak i krutá.


Stejně jako oheň je dobrý sluha, ale špatný pán, musíme ji mít pevně pod kontrolou. Lidé s energií ohně vysílají zprávu: „Já zvítězím.“


Jak komunikovat s Bojovníkem

  • Touží po jasné a rychlé komunikaci

  • Přestaňte větvit a své informace mějte připravené v bodech

  • Informace s pozitivním nábojem (nikoliv "upatlané dotahy nevyřešených úkolů")

  • Příklad: Miláčku, za měsíc mám narozeniny a našla jsem si dokonalý dárek. Máš jej v e-mailu, kde stačí kliknout a připravit mi tak nejšťastnější 42. narozeniny!


Pečovatel (element země)



Energie, která je klidná, vytrvalá, pomalá a láskyplná. Je plná dlouhodobosti, trpělivosti, péče a upřímného zájmu o druhé. V této energii se nádherně tvoří, komunikuje, pomáhá.


K energii Země patří víra v základní koloběh života, v myšlenku, že vše má svůj čas, že důležitější jsou lidé, než cíle.


Pečovatel je pak typicky člověk se zlatým srdcem, který však může být mnohdy ostatními pro svou dobrotu zneužíván. Lidé v této energii vysílají zprávu: „Já se postarám.“


Jak komunikovat s Pečovatelem

  • Touží po osobní a klidné komunikaci bez rychlých změn

  • Častá, důvěrná a intenzivní komunikace

  • Chce být vyslyšen a chápán

  • Potřebuje informace, které mají dlouhodobý charakter (aby se mohl připravit)

  • Příklad: Miláčku, za 4 měsíce mám narozeniny a vím, že už hodně dumáš nad tím, čím bys mi udělal radost. Letos bys mi mohl udělat obrovskou radost, kdybys mi koupil tento kurz. Podíváme se na něj spolu? 


Společník (element vzduchu)



Energie veselá, radostná, jiskřivá a lehounká jako vánek. Cvrliká, pokukuje, tančí, pobíhá, nezastaví se a je vždy tam, kde se něco šustne. Vzduch je všude, kde je život.


Lehkost bytí může hraničit až s nedůsledností, zbrklostí a zlehčováním situace, na druhou stranu lidé – Společníci v energii vzduchu, se vždy znovu rozletí do oblak jakoby nic.


Jejich pozitivní energie je až nakažlivá, takže pozor morousové! :) Lidé v této energii vysílají zprávu: „Já vás nabiju energií“.


Jak komunikovat se Společníkem

  • Touží po veselé a pozitivitou nabité komunikaci

  • Lehkost v komunikaci. Nic totiž není problém!

  • Informace, které jsou vizionářské, neotřelé a svěží

  • Příklad: Miláčku, příští týden mám narozeniny, ale žádný strach, vymyslela jsem si naprosto famózní dárek. Kurz, ze kterého se ti vrátím ještě zářivější, než doposud. Co ty na to?


Přehodnotíte vaši komunikaci?


Než se tedy pustíme na cestu za dokonalým tělem, nezapomínejme investovat čas a energii i do péče o naše vztahy.


Abychom měli spokojené vztahy, musíme komunikovat efektivně. Buďme proto otevřené, upřímné a nebojme se sdílet své potřeby. Nečekejme na konflikty, abychom se projevili – začněme teď. Ideálně nejen s partnerem, ale s kýmkoliv.


A díky Teorii 4 energií nyní také víte, jak co nejlépe komunikovat s lidmi podle jejich typu zdrojové energie.



Jak se (znovu) zamilovat?

Někdy nestačí jen umět komunikovat, pokud:


  • se z vašeho vztahu vztahu zcela ztratila komunikace a jiskra.

  • jste se v lásce zklamaly a bojíte se otevřít novému vztahu.

  • a možná se vám nedaří najít nový vztah, i když neustále randíte a hledáte, ale zamilovanost nepřichází.


Každou z těchto fází si dříve či později projdeme všechny, ať už jsme na jakékoliv cestě. Nemůžeme změnit druhé, ale můžeme pracovat na sobě, na svém vlastním seberozvoji.


Prodej se uzavře již v neděli 25. 2., proto neváhejte a zajistěte si své místo co nejdříve.


Do konce prodeje webináře zbývá:


1 445 zobrazení
bottom of page